۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵

گزارش مهر:

گسترش فولاد تبریز درپی پیروزی پس از 9 هفته/ مهدی تارتار به داماش رسید

گسترش فولاد تبریز درپی پیروزی پس از 9 هفته/ مهدی تارتار به داماش رسید

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با سرمربی جدید خود در دیدار با داماش گیلان به دنبال کسب اولین پیروزی پس از 9 هفته ناکامی است تا به شرایطش در جدول رده بندی لیگ برتر سر و سامان دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و یکم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) فردا شنبه با انجام پنج دیدار به پایان می رسد و طی آن در یکی از این بازی ها، دو تیم داماش گیلان و گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه شهید عضدی رشت به دیدار هم می روند.

این دیدار مصاف دو تیم همسایه جدولی از نیمه پائینی جدول است که هر کدام برای ارتقای جایگاه خود و فرار از تعقیب قعرنشینان سخت به دنبال کسب سه امتیاز از مصاف رو در رو با تیم رقیب خواهند بود.

گسترش فولاد در هفته قبلی رقابتها در خانه برابر تیم پائین جدولی صبای قم تن به شکست یک بر صفر داد تا پیامد آن باخت در ورزشگاه اختصاصی، استعفای رسول خطیبی از سرمربیگری تیم آبی پوش تبریز باشد. به دنبال این استعفا که هیچ مخالفتی نیز با آن نشد، بلافاصله مهدی تارتار در راس کادرفنی گسترش فولاد صاحب سمت شد.

 

 

حال آبی های تبریز با سرمربی جدید خود در خانه تیم بحران زده داماش گیلان به میدان خواهند رفت. گسترشی ها امیدوارند تا پس از 9 هفته نبردن، این بار در رشت صاحب سه امتیاز شوند و روند ناکامی هایشان را قطع کنند. به نظر می رسد شوک تغییر سرمربی در تیم گسترش فولاد، در دیدار با داماش گیلان اثر خود را نشان خواهد داد. از طرفی مهدی تارتار همین یکی، دو فصل قبل سرمربی تیم داماش بود و تا حدودی از شرایط این تیم و جو ورزشگاه شهید عضدی رشت باخبر است که این می تواند برگ برنده تیم تبریزی در مصاف عصر فردای شهر باران باشد. تقابل تارتار با تیم سابق خود از جمله جذابیت های بازی گسترش فولاد و داماش خواهد بود.

در آن سو اما تیم داماش گیلان نیز شرایط چندان خوبی را تجربه نمی کند و مشکلات باشگاه به حدی رسیده که تمرینات این تیم هم طی روزهای گذشته تعطیل شده بود. بی پولی داماشی ها حتی باعث شده بود تا آنها هفته قبل حاضر به بازی با تیم استقلال در تهران هم نشوند. این شرایط قطعا به ضرر تیم میزبان بازی فردا خواهد بود و چنانچه گسترشی ها بتوانند شرایط درون مستطیل سبز را به نفع خود رقم بزنند، موفق به کسب اولین پیروزی شان پس از برد هفته یازدهم برابر مس کرمان خواهند بود.

اما شرایط نه چندان مناسب دو تیم در جدول ایجاب می کند که هم داماش و هم گسترش فولاد به دنبال ارائه بازی تهاجمی و کسب سه امتیاز باشند. با اینکه تیم گسترش فولاد در این بازی میهمان حریف خود است اما نباید گمان کرد که این تیم برای کسب تساوی به مصاف داماش می رود. چنانچه کادر فنی تیم گسترش فولاد با تفکر و هدف کسب یک امتیاز راهی رشت شوند، شاید در بازگشت به تبریز چیزی به سوغات نیاورند. به نظر می رسد هدف پیروز شدن تیم تبریزی در رشت می تواند کار بازیکنان این تیم را در زمین مسابقه راحت تر کرده و آنها را بدون استرس با بازیکنان داماش، حریف کند.

 

 

از طرفی تیم گسترش فولاد شرایط قابل تعریفی در جدول مسابقات ندارد و باید از این به بعد به دنبال کسب حداکثر امتیازات از بازی های خود، حتی در بیرون از خانه باشد. این تیم هم اکنون با 20 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته و تیم های صبا با 19 و راه آهن با 18 امتیاز در تعقیب گسترش فولاد هستند. تیم داماش گیلان نیز با 22 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده و سخت به دنبال تصاحب جایگاه تیم رده نهمی استقلال خوزستان است.

این شرایط دو تیم در جدول رده بندی مسابقات در حالی است که تیم های قعرنشین به واسطه اینکه فاصله شان با تیم های میانه جدولی خیلی هم زیاد نیست، به شدت به دنبال فرار از منطقه خطر هستند که این می تواند کار تیم های نیمه پائینی جدول را بسیار سخت تر کند.

ایمان موسوی مهاجم تیم گسترش فولاد با اخطاری که در دیدار با صبای قم گرفت، سه کارته شد تا تنها غایب بازی فردای تیمش برابر داماش گیلان باشد.

بازی رفت دو تیم در تبریز با برتری دو بر صفر تیم داماش همراه بود. گسترشی ها فردا این فرصت را دارند تا انتقام شکست بازی رفت را از تیم داماش گرفته و روحیه و انگیزه از دست رفته خود را بازیابند.

دیدار دو تیم داماش گیلان و گسترش فولاد تبریز را جواد شرفی با کمک‌ محسن فریمانی و علی دودانگه قضاوت خواهد کرد. محمدرضا فغانی داور چهارم این دیدار است و علی‌نقی مصطفی‌نژاد بر عملکرد تیم داوری نظارت خواهد کرد.
این بازی از ساعت 15 روز شنبه در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار خواهد شد.

--------------------------------------------------

گزارش از :محمود نصیرپور

کد خبر 2206734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha